Laden Evenementen

Wil jij slim veel ballen in de lucht houden? Dan is deze opleiding voor jou!

Op dit moment ronden onze deelnemers de opleiding ‘officemanagement voor de praktijkondersteuner’ 2018 af. Ook in 2019 bieden we deze 5-daagse opleiding weer aan.

Officemanagement in een fysiotherapie praktijk is topsport. Je houdt veel ballen in de lucht: van administratie tot agenda planning. Van facilitair tot communicatie. En vaak ben je als praktijkondersteuner niet echt opgeleid voor officemanagement.
Wat als jij je werk beter en slimmer kan doen? Dan komt dat het rendement van je praktijk en/of trainingscentra ten goede. Als ook de  kwaliteit van jullie dienstverlening.
En doe jij je werk ook met meer plezier. Omdat je efficiënter werkt en daardoor minder werkdruk ervaart.

Deze opleiding helpt je praktijk en jou om dat te realiseren. Mooi toch?

Voor wie:

Praktijkondersteuners, officemanagers en secretaresses werkzaam in fysiotherapie praktijken.

Wat het jou oplevert:

  • Organisatorisch kunnen inspelen op ontwikkelingen in de fysiotherapie.
  • Efficiënt ingedeelde tijd, waardoor je meer gedaan krijgt, o.a. door methodieken als LEAN.
  • Inzicht in en kunnen toepassen van operationeel management.
  • Kunnen vertalen van data & cijfers naar management informatie.
  • Handvatten voor in- & externe communicatie (incl. social media & website).
  • Inzicht en handvatten om jouw energie te managen.
  • Een gastvrije praktijk voor bezoekers en patiënten.

Onze aanpak:

Die is interactief en praktisch. Je neemt zelf een laptop mee zodat je direct in de praktijk kunt oefenen. De groep bestaat uit maximaal 8 deelnemers. Daardoor kunnen we jou persoonlijke aandacht geven. En is de groep toch groot genoeg om van elkaar te leren. Ook is in het programma voldoende ruimte om in te gaan op persoonlijke vragen en wensen.

Inhoud

  • Ontwikkelingen fysiotherapie en hoe kun jij hier als praktijkondersteuner op inspelen?
  • Time management
  • Operationeel management en managementinformatie
  • Gastvrijheid
  • Persoonlijke effectiviteit en communicatie
  • Social Media en website
  • LEAN
  • Energiek aan het werk

Ook besteden we aandacht aan:

  • Agendabeheer
  • Archiveren
  • Contractbeheer (van zorgverzekeraars maar ook van leveranciers)
  • Outlooktips
  • Doelen bewaken
  • Statistieken, analyse klantervaring en behandelindex

De cursus is inclusief een workshop ‘Energiek aan het Werk’. Deze wordt verzorgd door Ergo Optima.

Duur en cursusdata

De opleiding omvat 5 dagen van 15.00 – 20.00 uur. De opleidingsdagen voor 2019 zijn op woensdag:

  • 11 september 2019
  • 25 september 2019
  • 9 oktober 2019
  • 30 oktober 2019
  • 13 november 2019

Aantal deelnemers

Minimaal 6 en maximaal 8 deelnemers.

Investering

€ 1.095,- inclusief cursusmaterialen, koffie, thee en een maaltijd. Praktijken die bij Wittemeer zijn aangesloten krijgen korting.
Je ontvangt vóóraf een factuur.

Certificaat

Na afloop van de opleiding ontvang je een certificaat. Er vindt geen toetsing plaats.

Locatie

De opleiding vindt plaats op de volgende locatie:

’t Bouwhuis
De Kleine Elst 21
5246 JK Rosmalen

’t Bouwhuis vind je naast de Karwei. Je kunt gratis parkeren en er is voldoende parkeergelegenheid voor het gebouw.

Inschrijven