Laden Evenementen

Wil jij slim veel ballen in de lucht houden? Dan is deze opleiding voor jou!

Officemanagement in een fysiotherapie praktijk is topsport. Je houdt veel ballen in de lucht: van administratie tot agenda planning. Van facilitair tot communicatie. En vaak ben je als praktijkondersteuner niet echt opgeleid voor officemanagement.
Wat als jij je werk beter en slimmer kan doen? Dan komt dat het rendement van je praktijk en/of trainingscentra ten goede. Als ook de  kwaliteit van jullie dienstverlening.
En doe jij je werk ook met meer plezier. Omdat je efficiënter werkt en daardoor minder werkdruk ervaart.

Deze opleiding helpt je praktijk en jou om dat te realiseren. Mooi toch?

Voor wie:

Praktijkondersteuners, officemanagers en secretaresses werkzaam in fysiotherapie praktijken.

Wat het jou oplevert:

  • Efficiënt ingedeelde tijd, waardoor je meer gedaan krijgt, o.a. door methodieken als LEAN.
  • Inzicht in en kunnen toepassen van operationeel management.
  • Organisatorisch kunnen inspelen op ontwikkelingen in de fysiotherapie.
  • Wet en regelgeving (oa AVG) beter begrijpen en kunnen toepassen.
  • Meer kennis wat betreft het beleid en de contractering van zorgverzekeraars.
  • Handvatten voor in- & externe communicatie (incl. social media & website).
  • Inzicht en handvatten om jouw energie te managen.
  • Een gastvrije praktijk voor bezoekers en patiënten.
  • Een netwerk van andere (gelijkgestemde) officemanagers.

Onze aanpak:

Die is interactief en praktisch. De groep bestaat uit ongeveer 12 deelnemers. Daardoor kunnen we jou persoonlijke aandacht geven. En is de groep toch groot genoeg om van elkaar te leren. Ook is in het programma voldoende ruimte om in te gaan op persoonlijke vragen en wensen. Persoonlijke ontwikkeling voor jouw praktijksituatie staat voorop.

Inhoud

  • Ontwikkelingen fysiotherapie en hoe kun jij hier als praktijkondersteuner op inspelen?
  • Time management
  • Operationeel management en managementinformatie
  • Relevante wet- en regelgeving
  • Gastvrijheid
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Social Media en website
  • LEAN
  • Energiek aan het werk

Ook besteden we aandacht aan:

  • Agendabeheer
  • Contractbeheer (van zorgverzekeraars maar ook van leveranciers)
  • Outlooktips
  • Doelen bewaken
  • Statistieken, analyse klantervaring en behandelindex
  • Gesprekstechnieken

De cursus is inclusief een workshop ‘Time Management’ & ‘Energiek aan het Werk’. Deze worden verzorgd door LIJV.

Duur en cursusdata

De opleiding omvat 5 dagen van 15.00 – 20.00 uur. De opleidingsdagen voor 2020 zijn op woensdag:

  • 8 april 2020
  • 22 april 2020
  • 6 mei 2020
  • 27 mei 2020
  • 10 juni 2020

Aantal deelnemers

12 deelnemers.

Testimonials

Ik heb genoten van deze cursus. Interessante onderwerpen met leuke gastdocenten. Onderwerpen die pasten bij onze dagelijkse werkzaamheden. Maar voor mij waren ook de gesprekken met mijn mede cursisten erg waardevol. We hebben allemaal dezelfde baan en komen dus veelal dezelfde dingen tegen. Hoe gaan anderen daarmee om. De tijd vloog om tijdens de bijeenkomsten. Top. (Saskia Jacobs – ESP Centrum)

Een boeiende cursus met veel leerzame aspecten uit het “dagelijks leven” van de Office Manager in de Fysiotherapie. Erg leuke sessies! Complimenten voor de organisatie, alles tot in detail in orde! (Sandra Bens – Fysiotherapie Schaijk-Herpen)

Fijn om te horen dat je niet de enige bent die bepaalde dingen ervaart en dat je dingen met elkaar kunt delen. Krijgt veel tips and tricks (Wilma van Wijck – Fysiotherapie de Dommel)

Investering

€ 1.095,- inclusief cursusmaterialen, koffie, thee en een maaltijd. Praktijken die bij Wittemeer zijn aangesloten krijgen korting.
Je ontvangt vóóraf een factuur.

Certificaat

Na afloop van de opleiding ontvang je een certificaat. Er vindt geen toetsing plaats.

Locatie

De opleiding vindt plaats op de volgende locatie:

SpotOnMedics Event Center
Bloemlaan 2
Hoofddorp

Inschrijven